Winnen in de ‘Age of Experience’

Of het nou gaat om een bezoek aan de kapper, een festival of een etentje in een restaurant: tegenwoordig moet alles een ervaring zijn. Zelfs een baan. Werknemers vragen vandaag de dag iets anders van een werkgever. Met name jongere generaties zijn niet op zoek naar zomaar een baan. Nee, ze willen een ervaring.

We leven namelijk in de zogeheten ‘Age of Experience’. Meerdere dingen proberen en ervaringen opdoen die je leven verrijken. Wat je doet is dus belangrijker dan wat je hebt. Die lange wereldreis of interessante baan geeft je meer aanzien dan een dikke auto. Hoe huidige generaties tegen leven en werk aankijken is dus niet meer hetzelfde als vroeger. Jongere generaties hechten veel meer waarde aan vrije tijd. Volgens de wetenschap is het de grootste verandering ten op zichte van generaties voor hen.

Hoe je daarmee omgaat als werkgever, bepaalt voor een groot deel hoe aantrekkelijk je bent voor jong talent. In deze workshop gaan we op zoek naar een gezonde balans tussen werk en privé. Doe je dat goed, dan weet toptalent uit jongere generaties je een stuk makkelijker te vinden. En blijven ze ook langer.

 

Zin om de retentie van jouw organisatie op te schroeven?