Hoe behoud je werknemers die tijd belangrijker vinden dan geld?

Vroeger, toen de sandwich nog een gewoon een boterham heette. Toen mensen om 9 uur achter hun bureau gingen zitten en om 17 uur weer hun koffertje dichtklapten. En mensen zowat hun hele leven voor dezelfde baas werkte. Die tijd ligt ver van achter ons. Jongere generaties zien het namelijk compleet anders. Voor hen zijn werk en leven veel meer met elkaar verbonden.

We leven namelijk in de zogeheten ‘Age of Experience’. Meerdere dingen proberen en ervaringen opdoen die je leven verrijken. Wat je doet is dus belangrijker dan wat je hebt. Die lange wereldreis of interessante baan geeft je meer aanzien dan een dikke auto. Hoe huidige generaties tegen leven en werk aankijken is dus niet meer hetzelfde als vroeger. Jongere generaties hechten veel meer waarde aan vrije tijd. Volgens de wetenschap is het de grootste verandering ten op zichte van generaties voor hen.

Hoe je daarmee omgaat als werkgever, bepaalt voor een groot deel hoe aantrekkelijk je bent voor jong talent. In deze workshop gaan we op zoek naar een gezonde balans tussen werk en privé. Doe je dat goed, dan weet toptalent uit jongere generaties je een stuk makkelijker te vinden. En blijven ze ook langer.

 

Zin om de retentie van jouw organisatie op te schroeven?