Corporate darwinisme: adapt or die
Wat maakt een organisatie populair bij werknemers? Als ze de ontwikkeling van menselijke behoeften begrijpen. En daarop inspelen door mee te evolueren. Doe je dat niet als werkgever, dan val je al snel buiten de boot. Corporate darwinisme dus: adapt or die.
Deze lezing gaat dieper in op de ervaringseconomie. Die is namelijk booming. Maar wat voor impact heeft dat op de verschillende generaties op de werkvloer? Op de manier waarop ze tegen werk en leven aankijken? En wat zij van een werkgever verwachten?
Werknemers vragen vandaag de dag meer van hun werkgever. Met name jongeren willen hun eigen functie een beetje customizen zodat deze beter aansluit bij hun persoonlijkheid. Daarnaast zijn ze op zoek naar een ervaring, en niet simpelweg een baan. Voor sommige bedrijven is de employee experience nog een ondergeschoven kindje. Maar besteed je hier in de ‘Age of Experience’ niet genoeg aandacht aan, dan ben je jouw talent snel kwijt. Jong of oud.
Meer weten over een memorabele ervaring op de werkvloer?